IDEA stimuleert duurzaam pitchen voor opdrachtgevers en bureaus

Bekijk de Pitch-checklist

Waarom duurzaam pitchen?

Uitdagingen rondom bureauselecties raken alle branches en disciplines in het creatieve domein. Ook in de livecommunicatie- en eventwereld. Want pitches doe je niet even. De belangen zijn groot, net als de hoeveelheid tijd en kennis die bureaus en opdrachtgevers erin investeren. Een gedegen traject voorkomt (creatieve) kapitaalvernietiging. IDEA vindt duurzaam pitchen dan ook essentieel en we maken ons op verschillende manieren hard voor een effectief en evenwichtig proces.

IDEA | Leading Agencies in Live
IDEA | Leading Agencies in Live
IDEA | Leading Agencies in Live

Branche gedragen pitchcode

Net als IDEA zet VEA zich in voor meer transparantie en kwaliteit in het vak. Met het ondertekenen van de VEA Pitchcode – ook gesteund door de BvA (Bond van Adverteerders) – bevestigt IDEA deze gedeelde missie. De code biedt waardevolle handvatten voor een doeltreffend en respectvol pitchtraject voor zowel bureaus als opdrachtgevers.

VEA Pitchcode

IDEA Pitch-checklist

Aanvullend op de Pitchcode hebben we de IDEA Pitch-checklist gemaakt met praktische tips die helpen bij een bureauselectie. Opdrachtgevers en bureaus in de eventwereld immers te maken met specifieke kansen en uitdagingen. Die komen aan bod in onze pitch-checklist.

IDEA Pitchcode
IDEA | Leading Agencies in Live

IDEA onderstreept de kracht van live

Benieuwd naar ons en onze visie? Hieronder een uitgebreide kennismaking.